Shramba gesel in avtomatična prijava v spletne strani

Ste tudi vi med tistimi, ki se dnevno, tedensko ali mesečno prijavljate v deset, dvajset, morda 100 ali več različnih spletnih strani, ki zahtevajo uporabniško ime in geslo za prijavo?

Večina web portalov danes vam omogoča, da si sami izberete poljubno uporabniško ime in geslo, ni pa vedno tako. Včasih vam sistem določi vaše prijavne podatke, ki jih ni mogoče spremeniti. Določeni portali zahtevajo večjo varnost gesel, kar pomeni, da morate uporabiti kakšno veliko črko, malo črko, številko, morda celo poseben znak v geslu. Nekateri portali za uporabniško ime uporabljajo kar naslov vaše elektronske pošte. Skratka, posledice vsega napisanega je, da če ste aktiven uporabnik interneta hitro dosežete različne možne kombinacije prijavnih podatkov, ki si jih je tako rekoč nemogoče zapomniti oz. jih varno hraniti. Pa ni le to problem, težava je tudi v tem, da v primeru, ko do interneta ne dostopamo iz osebnega računalnika, ne želimo, da brskalniki hranijo gesla. Zato moramo gesla vedno znova tipkati v spletne obrazce, kar lahko vzame kar nekaj časa za ponavljajoča opravila brez dodane vrednosti.

Sami smo včasih hranili svoja gesla v Excel datoteki, pa je potem s časom ratalo toliko kopij teh datotek, da nismo več vedeli, katera je zadnja. Končno sem se odločili, da naredimo red s svojimi gesli in zato smo za lastne potrebe razvil Access aplikacijo, ki je še kako olajšala zadeve na tem področju. V bazi imamo več kot 500 gesel za različne zadeve in aplikacijo smo razvili do te mere, da v sekundi najdemo iskano geslo, kliknem na gumb in s pomočjo VBA kode se avtomatično odpre brskalnik Internet Explorer, odpre stran za prijavo v izbrani portal, se avtomatično prijavi v sistem in se še premakne na stran, ki jo običajno potrebujem za nadaljnje delo. Da vse skupaj deluje popolnoma avtomatično mora biti izpolnjenih nekaj pogojev, kot npr. spletna stran mora biti kodirana tako, da omogoča avtomatizacijo, itd. Poleg tega morate imeti vsaj osnovno znanje HTML, da lahko v izvorni kodi pogledate določene nastavitve, ki služijo kod vhodni parametri v Access aplikaciji.

Vnos gesel in nastavitev osnovnih parametrov

Access aplikacija za hranjenje gesel

Valid: tu obkljukamo, ali je geslo še veljavno ali ne. Obstajajo recimo določeni portali, kjer smo bili določen čas naročniki, potem pa naročniškega razmerja nismo podaljšali in geslo ni več veljavno. Da se ločijo aktivna od neaktivnih gesel, se le to določi s to kljukico. Pri listanju gesel v tej formi se pri neaktivnih geslih samo ozadje forme obarva svetlo rdeče, zato da že takoj vidimo, da geslo ni več aktivno.

LoginID: to je autonumber polje, tako da nič ne nastavljano.

ProjectID: sam sem svoja gesla kategoriziral za različne potrebe, glede na projekte, na katere so gesla vezana. Projekte urejam v drugi tabeli, tu pa le iz seznama izberem, na kateri projekt želim vezati novo geslo. Možni projetki: Affiliate programi, Privat gesla, Portali, Razno, itd.

HomeURL: gre za domačo stran – osnovno domeno, kamor se želimo prijaviti.

LoginURL: gre za točno določeno stran, kje je prijavni obrazec. Nekatere strani omogočajo prijavo že na prvi – domači strani, druge pa imajo za te potrebe na voljo prav posebno stran.

MoveToURL: tu nastavite stran, kamor želite da vas program popelje po prijavi v spletno stran. Lahko pustite prazno ali pa izpolnite, če je vaša pot običajno vedno enaka.

Username: uporabniško ime za prijavo.

Password: geslo za prijavo.

Email: naslov elektronske pošte, s katero ste se registrirali v sistem. Če imate več različnih emailov, je dobro voditi ta podatek, da veste kako priti do gesla, v primeru da ga pozabite ali če bi se radi odjavili iz kakšnih mailingov in podobno.

Nastavitev podatkov za avtomatično prijavo

Sedaj pa pride najtežji del, ki se mogoče v začetku zdi prekompleksen, vendar ni. Iz source kode spletne strani morate ugotoviti, ali bo avtomatična prijava v portal mogoča ali ne. V večini primerov je to možno urediti, ne pa vedno!

Na spletni strani, kamor se želite prijaviti, kliknite z desno tipko ‘Source Code’ – izvorna koda ali nekaj podobnega. Potem pritisnite kombinacijo tipk CTRL+F ali izberite Edit/Find. Skratka, v izvorni kodi morate najti besedilo Username ali Password, ki se nahajata v prijavni formi. Ko to najdete, preverite, če je vnosno polje za uporabniško ime in geslo definirano z ID oz. name tagom; če je tako, potem je to super, če ni, se zadeve nekoliko zakomplicirajo.

Izvorna koda spletne strani

Kot je razvidno iz slike, je v izbranem konkretnem primeru ID za uporabniško ime določeno z “user” in ID za geslo z “pass”. Podobno preverite za gumb, na katerega kliknite za prijavo; v tem primeru ima gumb ID “login-btn”. Vse te podatke vnesete v Access aplikacijo.

LoginPhaseID: če je avtomatična prijava možna, potem izberete Login, kar pomeni, da vas bo program avtomatično prijavil v spletno stran, drugi dve možnosti pa sta Fill (samo vpiše uporabniško ime in geslo v formo, ne klikne pa prijavnega guma) ali Open (samo odpre spletno stran, ne vpisuje pa nikakršnih podatkov).

Druge nastavitve

Program omogoča še nekatere druge nastavitve, ki pa se uporabljajo le redkokdaj in jih zato v tem trenutku ne bomo posebej opisovali. Mogoče le polje Description, ki je namenjeno temu, da vpišete notri poljuben komentar.

Kako vse skupaj deluje?

Ko so podatki za prijavo vpisani, so seveda tudi avtomatično shranjeni v bazi in lahko preverite, če vse skupaj deluje.

Seveda se spletne strani spreminjajo in posodabljajo, zato je mogoče, da vam prijava v posamezno stran danes deluje, jutri pa ne več. V primeru napake je potrebno preveriti izvorno kodo strani in popraviti podatke v vaši lokalni bazi, da bo zadeva spet delovala.

Bi radi imeli ta program?

Kontaktirajte nas in dogovorili se bomo za pogoje.

, ,